Regulamin platformy
2. RODZAJE USŁUG ORAZ WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO KORZYSTANIA Z PLATFORMY STOMIA.PL
4. ZASADY KORZYSTANIA I REZYGNACJI Z KORZYSTANIA Z PLATFORMY STOMIA.PL
6. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIENIA
7. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I POLITYKA PRYWATNOŚCI
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD ZAMÓWIENIA
9. REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW FIZYCZNYCH
10. REKLAMACJE DOTYCZĄCE ŚWIADCZENIA USŁUGI KONTA
12. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA I PRAWO AUTORSKIE
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady, warunki i zakres korzystania z platformy internetowej prowadzonej w ramach Programu „Me+” pod adresem www.stomia.pl (dalej: „Platforma Stomia.pl” lub „Platforma”).
- Platforma Stomia.pl stanowi miejsce, w którym Użytkownik może zapoznać się z Usługami Platformy, w tym zakupić oferowane produkty (wyroby medyczne) lub zrealizować zlecenia na wyroby medyczne wraz z dostarczeniem wyrobu medycznego do wskazanego miejsca za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 t.j.). Do Regulaminu mają również zastosowanie przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE Rozporządzenia ogólnego o ochronie danych osobowych (dalej: „RODO”).
- Właścicielem, administratorem oraz operatorem Platformy Stomia.pl jest spółka Convatec Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Rondo Daszyńskiego 1, NIP: 9512255570, REGON: 141437294, KRS: 0000308389 (dalej: „Convatec” lub „Administrator”).
- Kontakt z właścicielem, administratorem oraz operatorem Platformy Stomia.pl jest następujący:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@convatec.com;
- pod numerem telefonu: 800 120 093;
- pisemnie na adres: Convatec Polska Sp. z o.o.; ul. Rondo Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Danych osobowych – należy przez to rozumieć wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, zgodnie z art. 4 pkt. 1) RODO;
- Danych osobowych szczególnych kategorii (tzw. danych wrażliwych) – należy przez to rozumieć dane osobowe ujawniające m.in. stan zdrowia, w rozumieniu art. 9 pkt. 1) RODO;
- Dopłacie – należy przez to rozumieć udział własny świadczeniobiorcy (Pacjenta) w limicie finansowania ze środków publicznych zgodnie z aktualnym rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie;
- Dostawcy – należy przez to rozumieć podmiot dostarczający przedmiot Zamówienia do Użytkownika;
- Koncie Użytkownika – należy przez to rozumieć zarejestrowane na Platformie Stomia.pl konto Użytkownika;
- Konsumencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną (Użytkownika), korzystającą z Platformy Stomia.pl, w tym w szczególności dokonującą realizacji Zamówienia, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Niezgodności – należy przez to rozumieć niezgodność Towaru fizycznego z Zamówieniem (kryteria oceny zgodności Towaru fizycznego z Zamówieniem określa art. 43b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta) albo niezgodność Przedmiotu świadczenia cyfrowego z Umową dotyczącą jego dostarczania (kryteria oceny zgodności Przedmiotu świadczenia cyfrowego z Umową dotyczącą jego dostarczania określa art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta);
- NFZ – należy przez to rozumieć Narodowy Fundusz Zdrowia;
- Operatorze – należy przez to rozumieć podmiot obsługujący Zapłatę przy wyborze płatności online;
- Opiekunie – należy przez to rozumieć osobę opiekującą się Użytkownikiem (opiekun prawny lub faktyczny);
- Polityce prywatności - należy przez to rozumieć dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Convatec;
- Programie Me+ - należy przez to rozumieć program skierowany do Pacjentów ze stomią organizowany przez Convatec, którego częścią jest Platforma Stomia.pl. Więcej informacji o Programie Me+ dostępnych jest na stronie: stomia.pl/program-me-plus;
- Towarze fizycznym - należy przez to rozumieć dostępną na Platformie Stomia.pl rzecz ruchomą w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, którą może nabyć Klient;
- Usłudze – należy przez to rozumieć ogół usług oferowanych przez Platformę Stomia.pl, w tym możliwość składania Zamówienia;
- Umowie o dostarczanie Usługi Konta – należy przez to rozumieć umowę o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Convatec zobowiązuje się nieodpłatnie dostarczać na rzecz Użytkownika Usługę Konta przez czas nieoznaczony, a Użytkownik zobowiązuje się dostarczyć Convatec dane osobowe;
- Ustawie o prawach konsumenta - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Użytkowniku, Kliencie lub Pacjencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną będącą Konsumentem posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych (pełnoletnią), która korzysta lub realizuje Zamówienie, na zasadach określonych Regulaminem i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
- Zamówieniu – należy przez to rozumieć składane przez Użytkownika będącego Konsumentem za pomocą Platformy Stomia.pl zamówienie (umowa sprzedaży). Platforma Stomia.pl umożliwia złożenie zamówienia na zrealizowanie Zlecenia na wyroby medyczne lub zakup wyrobów medycznych nieobjętych Zleceniem;
- Zapłacie – należy przez to rozumieć płatność uiszczaną przez Użytkownika w związku z Zamówieniem w części nieobjętej refundacją na podstawie Zlecenia;
- Zleceniu na wyroby medyczne bądź Zleceniu – należy przez to rozumieć zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne, tj. produkty będące przedmiotem Zamówienia, dla Użytkownika będącego Konsumentem w rozumieniu aktualnie obowiązującego rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne oraz zlecenia naprawy wyrobu medycznego.
- Administrator jest uprawniony w każdym czasie do zmiany funkcjonalności Platformy Stomia.pl, jak również ich rozszerzenia. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Platforma Stomia.pl jest systemem podlegającym procesowi rozwoju technicznego i technologicznego, a Administrator dąży do jej ciągłego i systematycznego ulepszania, co wiąże się dokonywaniem jej aktualizacji i zmian oprogramowania.
- Rejestrując Konto Użytkownika, w tym akceptując Regulamin, Użytkownik zawiera z Convatec umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną przy użyciu Platformy Stomia.pl w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie. Korzystanie z Platformy Stomia.pl bez rejestracji Konta Użytkownika umożliwia wyłącznie zapoznanie się z ofertą Convatec oraz dostęp do treści o charakterze edukacyjnym udostępnianych w Platformie.
- Korzystanie z wszystkich funkcjonalności Platformy Stomia.pl jest możliwe po zarejestrowaniu Konta Użytkownika i udzieleniu wszystkich zgód, oznaczonych jako niezbędne do korzystania z Platformy Stomia.pl lub Usług oferowanych przez Platformę Stomia.pl, w tym po przystąpieniu do Programu Me+. Usługi świadczone są w ramach Programu Me+, dołączenie Użytkownika do Programu Me+ jest zatem konieczne do korzystania z Platformy Stomia.pl lub Usług przez Platformę Stomia.pl oferowanych.
- Użytkownik zobowiązuje się przekazywać wyłącznie prawdziwe dane osobowe i informacje.
§ 2. Rodzaje usług oraz wymagania niezbędne do korzystania z Platformy Stomia.pl
- Za pośrednictwem Platformy Stomia.pl Convatec świadczy następujące Usługi: umożliwienie Użytkownikowi zapoznania się z ofertą Platformy Stomia.pl oraz składanie Zamówień.
- Użytkownik może zapoznać się z ofertą Platformy Stomia.pl bez konieczności zakładania Konta Użytkownika w zakresie:
- artykułów dotyczących życia ze stomią;
- oferowanych produktów w sklepie Stomia.pl;
- poradnika dotyczącego rejestracji, logowania, dodawania Zlecenia oraz realizacji Zamówienia na Platformie Stomia.pl
- Złożenie Zamówienia za pośrednictwem Platformy Stomia.pl może wiązać się z obowiązkiem Zapłaty, zgodnie z informacjami uwidocznionymi na Platformie Stomia.pl. Obowiązek Zapłaty nie dotyczy Zamówienia w części objętej refundacją przez NFZ, tj. w ramach obowiązującego limitu z uwzględnieniem ewentualnej Dopłaty.
- Do korzystania z Platformy Stomia.pl oraz składania Zamówień niezbędne jest:
- posiadanie urządzenia końcowego (komputer lub inne urządzenie multimedialne) z dostępem do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej: aktualnej wersji przeglądarek Google Chrome, Opera, Microsoft Edge, Safari lub FireFox lub ich wersji mobilnych; z możliwością obsługi plików cookies niezbędnych do korzystania z Platformy Stomia.pl;
- aktywnego numeru telefonii komórkowej;
- zarejestrowanie się na Platformie i założenie Konta Użytkownika – w przypadku chęci składania Zamówień. Założenie Konta Użytkownika należy potwierdzić wpisując unikalny kod autoryzacyjny otrzymany na numer telefonu wskazany przez Użytkownika podczas rejestracji. Z poziomu Konta Użytkownika, Użytkownik może zarządzać m.in.: Danymi osobowymi w zakresie adresu poczty elektronicznej oraz danych adresowych, danymi Opiekuna oraz Zamówieniami (historia Zamówień);
- zaakceptowanie regulaminu Platformy Stomia.pl;
- wyrażenia zgody na przystąpienie do Programu me+.
- Convatec nie jest dostawcą usług transmisji danych ani Operatorem. Koszty transmisji danych wymaganych do korzystania z Platformy Stomia.pl obciążają Użytkownika w ramach obowiązującej go taryfy zgodnie z umową, jaką Użytkownik zawarł ze swoim operatorem telekomunikacyjnym lub dostawcą usług internetowych. W tym zakresie Convatec nie ponosi odpowiedzialności za wysokość opłat, jakie zostaną naliczone z tytułu wykorzystania transmisji danych niezbędnych do działania, funkcjonowania i korzystania z Platformy Stomia.pl
§ 3. Konto użytkownika
- W celu zawarcia Umowy o dostarczanie Usługi Konta, Użytkownik powinien wykonać następujące czynności:
- Wejść na stronę internetową Sklepu, a następnie kliknąć w przycisk „Zarejestruj się”
- W wyświetlającym się formularzu wpisać następujące dane:
- imię i nazwisko,
- adres poczty elektronicznej (opcjonalnie);
- numer telefonu, a następnie go potwierdzić wpisując 6-cyfrowy kod otrzymany SMS-em
- utworzyć hasło do Konta spełniające określone wymagania: minimum 8 znaków, minimum jedna wielka litera, minimum jedna cyfra;
- obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji postanowień Regulaminu;
- obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na przystąpienie do Programu Me+ oraz przetwarzanie Danych osobowych;
- podać dane medyczne dotyczące Użytkownika;
- podać dane kontaktowe dotyczące Opiekuna (opcjonalnie);
- kliknąć przycisk „Zapisz> Przejdź do Platformy”.
- Kliknięcie przycisku „Zapisz> Przejdź do Platformy” jest równoznaczne z zawarciem przez Użytkownika Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
- Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta niezwłocznie pod kliknięciu opcji „Zapisz> Przejdź do Platformy”.
- Za pomocą Konta, Użytkownik może w szczególności:
- przechowywać swoje dane osobowe;
- dodawać Zlecenia oraz przeglądać dodane Zlecenia;
- składać Zamówienia oraz przeglądać złożone Zamówienia.
- Convatec informuje, a Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że zachowanie zgodności Usługi Konta z Umową o dostarczanie Usługi Konta nie wymaga instalowania przez Użytkownika jej aktualizacji.
- W przypadku braku udzielenia Użytkownikowi dostępu do Konta niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczanie Usługi Konta, Użytkownik wzywa Convatec do niezwłocznego udzielenia dostępu do Konta. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać zgłoszone telefonicznie lub wysłane za pomocą poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej, pod adres wskazany w § 1 ust. 5 Regulaminu. W przypadku, gdy Convatec nie udzieli Użytkownikowi dostępu do Konta niezwłocznie po otrzymaniu wezwania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
- Niezależnie od postanowień ust. 6 powyżej, w przypadku braku udzielenia Użytkownikowi dostępu do Konta, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Konta bez wzywania Convatec do udzielenia dostępu do Konta, jeżeli zachodzi co najmniej jeden z przypadków wskazanych poniżej:
- z oświadczenia Convatec lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Usługi konta lub
- Konsument i Convatec uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Usługi konta miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Convatec nie dostarczył ich w tym terminie.
- Niezależnie od postanowień ust. 6-7 powyżej, Użytkownik może w każdym czasie i bez podania przyczyny wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym.
- Na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Konta bez podania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia, szczegółowo opisanych w § 8 Regulaminu.
- Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Usługi Konta albo jej wypowiedzenie, niezależnie od podstawy dokonania tej czynności, następuje poprzez złożenie Convatec przez Użytkownika oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta albo o jej wypowiedzeniu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą rozmowy telefonicznej, poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej. Wskutek złożenia oświadczenia przez Użytkownika Convatec dezaktywuje Konto niezwłocznie po jego otrzymaniu.
- W przypadku korzystania przez Użytkownika z Konta w sposób sprzeczny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu lub dobrymi obyczajami, a także dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, Convatec może dezaktywować Konto, co jest równoznaczne z wypowiedzeniem przez niego Umowy o dostarczanie Usługi Konta z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 (siedem) dni. Po upływie okresu wypowiedzenia wskazanego w zdaniu poprzedzającym, Konto jest dezaktywowane.
- Posiadanie aktywnego Konta jest niezbędne do realizacji Zamówienia. Dezaktywowanie Konta nie wpływa na realizację Zamówienia dokonanego przed usunięciem Konta natomiast uniemożliwia dokonanie nowego Zamówienia.
§ 4. Zasady korzystania i rezygnacji z korzystania z Platformy Stomia.pl
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Platformy Stomia.pl:
- w sposób zgodny z obowiązującym prawem, niniejszym Regulaminem i regulaminami witryn/serwisów, w których Platforma Stomia.pl została udostępniona;
- w sposób zgodny z zasadami współżycia społecznego, w tym ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet;
- w sposób niezakłócający jego funkcjonowanie;
- w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników oraz operatora usługi dostępu do sieci Internet;
- z poszanowaniem dóbr osobistych osób trzecich (w tym prawa do prywatności) i wszelkich innych przysługującym im praw.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z wszelkich informacji i materiałów udostępnionych za pośrednictwem Platformy Stomia.pl jedynie w zakresie dozwolonego użytku.
- Użytkownik nie może wprowadzać do Platformy Stomia.pl treści o charakterze bezprawnym.
- Użytkownik korzysta z Platformy Stomia.pl dobrowolnie, na własną odpowiedzialność i powinien zapewnić możliwość poprawnego funkcjonowania Platformy Stomia.pl w zakresie, w jakim jest to zależne od Użytkownika.
- Korzystanie z Platformy Stomia.pl z użyciem fałszywych danych lub podszywanie się pod osobę trzecią jest prawnie zabronione, pod rygorem odpowiedzialności cywilnej i karnej.
- Dopuszczalne jest wskazanie przez Użytkownika Danych osobowych Opiekuna, o ile Użytkownik złoży oświadczenie o dysponowaniu zgodą Opiekuna do przekazania jego Danych osobowych. Użytkownik składa takie oświadczenie w miejscu (polu) wskazanym w Platformie Stomia.pl.
- Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Convatec o każdym przypadku naruszenia swoich praw w związku z korzystaniem z Platformy Stomia.pl.
- W przypadku stwierdzenia, że Użytkownik dopuszcza się działań zabronionych prawem lub Regulaminem, albo naruszających zasady współżycia społecznego lub godzących w usprawiedliwiony interes Convatec, Convatec może podjąć wszelkie działania przewidziane prawem, w tym ograniczyć możliwość korzystania przez Użytkownika z Platformy Stomia.pl i świadczonych Usług.
§ 5. Odpowiedzialność
- Convatec zapewnia ciągły dostęp do Platformy Stomia.pl, jednak zastrzega sobie prawo do stosowania przerw lub ograniczeń w funkcjonalności Platformy Stomia.pl z powodów technicznych. Ograniczenia lub przerwy techniczne mogą również wystąpić w systemach/witrynach/serwisach, z których korzysta Platforma Stomia.pl, co może skutkować czasową niedostępnością pewnych Usług lub brakiem możliwości złożenia Zamówienia czy zalogowania się do Platformy Stomia.pl. Convatec dołoży wszelkich starań, aby ograniczenia z korzystania z Platformy Stomia.pl oraz przerwy techniczne trwały jak najkrócej.
- Convatec dokłada wszelkich starań, by Platforma Stomia.pl działała nieprzerwanie i bezbłędnie, oraz w sposób umożliwiający korzystanie z jej Usług.
§ 6. Składanie i realizacja zamówienia
- Platforma Stomia.pl umożliwia zarówno realizację Zlecenia na wyroby medyczne, jak również zakup wyrobów medycznych poza realizacją Zlecenia. Możliwe jest łączenie we wspólnym Zamówieniu realizacji Zlecenia oraz zakupu wyrobów medycznych poza Zleceniem.
- W celu złożenia Zamówienia przez Użytkownika należy:
- zalogować się do zarejestrowanego Konta Użytkownika;
- w przypadku realizacji Zlecenia na wyroby medyczne należy dodać Zlecenie podając niezbędne dane: numer PESEL Użytkownika oraz kod PIN lub numer Zlecenia na wyroby medyczne;
- wybrać zamawiane wyroby medyczne z oferty Convatec przez wybór wariantu danego produktu, czyli wybór jego koloru i rozmiaru oraz określenie ilości jego sztuk;
- w przypadku realizacji Zlecenia na wyroby medyczne należy wybrać okres realizacji Zlecenia, wskazując liczbę miesięcy oraz dopasować wartość produktów w koszyku do limitu Zlecenia;
- wypełnić wszystkie niezbędne pola w formularzu Zamówienia, w tym adres dostawy, adres umieszczony na fakturze, adres e-mailowy do przesłania faktury elektronicznej oraz numer telefonu dla kuriera;
- dokonać wyboru metody Zapłaty (o ile dotyczy): płatność online lub płatność za pobraniem;
- zaakceptować Zamówienie za pomocą przycisku „Zamów” (w przypadku realizacji wyłącznie Zlecenia, w ramach którego Użytkownik nie ma obowiązku Dopłaty) lub przycisku „Zamawiam i płacę” (w przypadku obowiązku Zapłaty za produkty, tj. przy Zleceniach, w ramach których Użytkownik zgodnie z obowiązującymi przepisami ma obowiązek Dopłaty lub przy Zamówieniach bez refundacji z NFZ) wraz ze złożeniem oświadczenia o zapoznaniu się z treścią postanowień Regulaminu;
- dokonać Zapłaty (o ile dotyczy).
- Złożone Zamówienia dotyczące Zleceń na wyroby medyczne uwzględniające kod uprawnień dodatkowych Pacjenta (np. 47ZN, 47ZND, 47DN, 47OR, inne), podlegają weryfikacji Convatec. W celu weryfikacji przysługującego Pacjentowi uprawnienia dodatkowego (w świetle ustawy o refundacji leków środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych) Convatec ma prawo prosić o przesłanie kopii dokumentu uprawniającego, będącego podstawą do korzystania z uprawnienia, na wskazany przez Convatec numer telefonu lub adres e-mail. Przesłana kopia dokumentów uprawniających zostanie usunięta po dokonaniu weryfikacji przez Convatec.
- Realizacja Zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne możliwa jest w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8-17* (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). Niniejszy harmonogram wynika z umowy zawartej z Narodowym Funduszem Zdrowia na udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie zaopatrzenia w wyroby medyczne.
*Wyjątek stanowi realizacja Zleceń w ostatnim dniu roboczym miesiąca, kiedy to Zamówienie na Platformie Stomia.pl należy złożyć najpóźniej do godziny 11.00. Złożenie Zamówienia ostatniego dnia roboczego miesiąca do godziny 11.00 pozwoli na realizację przysługującego w danym okresie/miesiącu zaopatrzenia. Wskazana godzina na złożenie Zamówienia wynika z czasu potrzebnego na realizację Zlecenia i przygotowania wysyłki kurierskiej, która musi się odbyć w tym samym dniu w przypadku Zamówień objętych refundacją NFZ. - Convatec ma prawo odmówić realizacji Zamówienia w przypadkach:
- naruszenia zasad opisanych w Regulaminie;
- awarii lub ograniczeń technicznych lub organizacyjnych, które uniemożliwiają lub mocno utrudniają realizację Zamówienia;
- w przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości, iż podane przez Klienta dane są nieprawdziwe, należą do osób trzecich – które nie wyraziły zgody na działanie w ich imieniu, albo że Klient nie posiada zdolności do czynności prawnych w rozumieniu prawa cywilnego;
- w przypadkach związanych z nieprawidłowo wystawionym lub zweryfikowanym Zleceniem, w szczególności z powodu: braku uprawnień Użytkownika do realizacji Zlecenia, braku prawa do świadczeń (przez co rozumie się brak posiadania przez świadczeniobiorcę prawa do świadczeń opieki zdrowotnej, w świetle ustawy o refundacji leków środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych), błędnie wprowadzonych informacji o dokumencie uprawniającym (przez co rozumie się informacje o posiadanych przez Pacjenta uprawnieniach dodatkowych lub innych uprawnieniach, które mają wpływ na limit finansowania w świetle przepisów dot. zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne oraz zlecenia naprawy wyrobu medycznego), błędnie określonej liczby sztuk wyrobów medycznych w Zleceniu, lub w przypadku braku aktywnego Zlecenia do realizacji.
- Convatec w miarę możliwości zamieści na Platformie Stomia.pl informację o występujących ograniczeniach lub braku możności realizacji Zamówień, wynikających z błędów po stronie Convatec.
- W związku z realizacją Zamówienia do Klienta wysyłany jest na podany numer telefonu lub adres e-mail, komunikat dotyczący realizacji Zamówienia (status Zamówienia).
- Z chwilą potwierdzenia przez Convatec przyjęcia złożonego Zamówienia, dochodzi pomiędzy Klientem a Convatec do zawarcia umowy.
- W przypadku złożenia Zamówienia z obowiązkiem Zapłaty Platforma Stomia.pl przewiduje następujące formy płatności:
- online lub
- przy odbiorze.
- Wybór płatności online powoduje przekierowanie do zewnętrznego serwisu Operatora, który umożliwia dokonanie Zapłaty. Convatec nie ponosi odpowiedzialności za działanie serwisu Operatora ani za opóźnienia Zapłaty wynikające z działania tego serwisu.
- Realizacja Zamówienia z Zapłatą przy odbiorze, rozpocznie się po otrzymaniu Zamówienia.
- Użytkownik ma możliwość anulowania Zamówienia, jednak nie później niż do czasu potwierdzenia Zamówienia przez Convatec. W tym celu Użytkownik powinien skontaktować się telefonicznie z Działem Pomocy Convatec pod nr tel. 800 120 093. W przypadku anulowania Zamówienia podlegającego Zapłacie, Convatec zwróci Użytkownikowi Zapłatę, jeśli była dokonana i zaksięgowana po stronie Convatec w terminie 14 dni kalendarzowych od anulowania Zamówienia.
- Wskazany termin realizacji Zamówienia należy traktować jako planowany, co oznacza, że jego przekroczenie do 7 dni roboczych nie jest traktowane jako uchybienie w realizacji Zamówienia.
- Użytkownik składając Zamówienie może wybrać:
- Zamówienie obejmujące Zlecenie podlegające refundacji z NFZ (szczegółowe zasady refundacji opisane są na stronie: https://www.stomia.pl/porady/zasady-zaopatrzenia-w-sprzet/zasady-zaopatrzenia-w-sprzet-stomijny/ w ramach obowiązującego limitu finansowania bez obowiązku Dopłaty);
- Zamówienie obejmujące Zlecenie podlegające refundacji z NFZ z obowiązkiem Dopłaty. W takim przypadku Użytkownik powinien wskazać formę Zapłaty tj. przy odbiorze Zamówienia lub online przy składaniu Zamówienia za pośrednictwem Operatora;
- Zamówienie bez refundacji z NFZ. W tym przypadku Użytkownik wskazuje formę Zapłaty tj. przy odbiorze Zamówienia lub online przy składaniu Zamówienia za pośrednictwem Operatora;
- Zamówienie obejmujące zarówno produkty objęte Zleceniem podlegającym refundacji (bez dopłaty lub z Dopłatą) i produkty bez refundacji z NFZ. W tym przypadku Zapłata należna będzie tylko w odniesieniu do tej części Zamówienia, która nie jest objęta refundacją oraz w odniesieniu do ewentualnie wymaganej Dopłaty.
- W przypadku dokonania Zapłaty przy pośrednictwie Operatora, Convatec przyjmie Zamówienie do realizacji tylko wtedy, gdy otrzyma potwierdzenie Zapłaty (tj. gdy płatność zostanie zaksięgowania na rachunku przez Convatec).
- Ceny wyrobów medycznych dostępnych na Platformie Stomia.pl wyrażone są w złotych polskich. Convatec zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w tych cenach. W sytuacji zmiany cen wyrobów medycznych, nowy cennik obowiązuje od pierwszego dnia miesiąca. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, których realizacja odbędzie się po tej dacie, tj. jest od następnego miesiąca (po dacie złożenia zamówienia) realizowane będą z uwzględnieniem nowych cen wyrobów medycznych. W sytuacji zmiany cen wyrobów medycznych, zamówienia złożone ostatniego roboczego dnia miesiąca po godzinie 11 będą uwzględniały już nowe ceny.
- W przypadku realizacji Zlecenia ceny wyrobów medycznych są wartościami brutto zgodnymi z zawartym kontraktem z NFZ.
- Ceny nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pokrywa Convatec. Dostarczenie Zamówienia poza obszar Rzeczypospolitej Polskiej może wiązać się z dodatkowymi kosztami ustalany w sposób indywidualny dla każdego Zamówienia.
- W przypadku zakupu wyrobów medycznych poza Zleceniem, całkowita wartość Zamówienia jest każdorazowo podawana bezpośrednio przed i w chwili zatwierdzenia przez Użytkownika Zamówienia.
- Dostawa Zamówienia możliwa jest na obszarze wskazanym przez Dostawcę przy uwzględnieniu zasad wskazanych w ust. 17 powyżej. Zasady realizacji usług przez Dostawcę zostały określone na stronie internetowej Dostawcy, pod adresem: https://www.dhl.com/pl-pl/home.html.
- Dla potwierdzenia dostawy Zlecenia niezbędne jest: podanie imienia i nazwiska oraz nr PESEL. Nr PESEL wypełnia się w przypadku, gdy osobą odbierającą przesyłkę jest inna osoba niż Pacjent. Wytyczne te są zgodne z wymaganiami NFZ, o których mowa w § 12 ust. 6 Zarządzenia Nr 26/2022/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 4 marca 2022 r. w sprawie warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne. Powyższe dotyczy Klienta, Opiekuna lub innej osoby faktycznie przyjmującej dostawę Zamówienia (w przypadku, gdy nie jest to Klient lub Opiekun). Potwierdzając fakt dostawy Zamówienia na dokumencie przedstawionym przez Dostawcę, każda z wymienionych powyżej osób zobowiązana jest posługiwać się wyłącznie swoimi danymi.
- Dostępne na Platformie Stomia.pl wyroby medyczne mogą ulegać zmianie, a także mogą w niektórych sytuacjach być niedostępne. Dodatkowo ich kolory mogą prezentować się w różny sposób w zależności od używanego przez Użytkownika urządzenia i oprogramowania. Tym samym prezentacji ww. wyrobów na Platformie Stomia.pl nie należy traktować jak ich dokładnego odwzorowania w rzeczywistości.
- Po złożeniu Zamówienia na produkty zakupione poza Zleceniem za pośrednictwem Platformy Stomia.pl Klientowi doręczona zostanie faktura obejmująca przedmiot Zamówienia. Convatec wystawia i udostępnia faktury elektroniczne w sposób gwarantujący autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści. Każda faktura elektroniczna zostanie udostępniona Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Klienta przy rejestracji Konta Użytkownika.
- Poprzez akceptację niniejszego Regulaminu Klient wyraża zgodę na przesyłanie faktur elektronicznych na adres e-mail, o którym mowa w ust. 22 niniejszego Regulaminu, jako załącznika w formacie PDF (.pdf). W ten sam sposób doręczane będą korekty faktur.
- Zgoda na udostępnienie faktur elektronicznych jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktur w formie papierowej. Klient może zażądać wysłania faktury papierowej. Żądanie wystawienia faktury papierowej powinno zawierać numer Zamówienia oraz adres doręczenia faktury. Korekty faktur papierowych będą doręczane w tej samej formie. Żądanie otrzymania faktury papierowej Klient może skierować na adres kontakt@convatec.com lub pisemnie na adres: Convatec Polska Sp. z o.o., ul. Rondo Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa.
§ 7. Ochrona danych osobowych i polityka prywatności
- Dane osobowe, w tym Dane osobowe szczególnych kategorii, przekazywane przez Użytkownika w związku ze składaniem Zamówienia i korzystaniem z Usług Platformy Stomia.pl, są przetwarzane przez Convatec jako administratora danych osobowych, zgodnie z treścią klauzuli informacyjnej dostępnej w zakładce „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych” na stronie internetowej: https://www.convatec.com/pl-pl/rodo/, gdzie szczegółowo wyjaśniono w jaki sposób Convatec wykorzystuje Dane osobowe i dba o ich bezpieczeństwo. Convatec jest częścią Grupy Convatec Limited, informacje dotyczące wykorzystywania Danych osobowych w ramach Grupy Convatec dostępne są w treści polityki prywatności dostępnej na stronie https://www.convatec.com/pl-pl/polityka-prywatnosci/.
- Operator jest odrębnym administratorem Danych osobowych, w związku z czym Użytkownik powinien skontaktować się z Operatorem w celu pozyskania informacji o zasadach przetwarzania jego danych osobowych przez Operatora.
§ 8. Prawo odstąpienia od Zamówienia
- Postanowienia niniejszego § 8 dotyczą wyłącznie Klienta będącego Konsumentem.
- Klient ma prawo odstąpić od Zamówienia bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia wejścia w posiadanie Towaru fizycznego przez niego lub wskazaną przez Klienta osobę trzecią niebędącą przewoźnikiem.
- Prawo odstąpienia od Zamówienia, Klient wykonuje poprzez złożenie Convatec oświadczenia o odstąpieniu od Zamówienia (dalej: „Oświadczenie”). Do zachowania terminu na odstąpienie od Zamówienia wystarczy wysłanie Oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
- Oświadczenie może być złożone przez Klienta, w jakiejkolwiek formie (elektronicznej, pisemnej), w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
- W celu usprawnienia realizacji prawa odstąpienia od Zamówienia, Convatec zaleca jednak złożenie Oświadczenia w sposób wskazany w ust. 6-7 poniżej.
- W przypadku wyboru Oświadczenia w formie papierowej, Klient może wydrukować i wypełnić formularz stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu a następnie wysłać go wraz Towarem fizycznym pod adres Convatec Polska Sp. z o.o.; ul. Rondo Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa, z dopiskiem Dział Pomocy.
- W przypadku wyboru Oświadczenia w formie elektronicznej, Klient powinien przesłać pocztą elektroniczną na adres kontakt@convatec.com wiadomość zawierającą następujące elementy:
- imię i nazwisko Klienta;
- numer telefonu;
- adres do korespondencji;
- wyraźne oświadczenie o odstąpieniu od Zamówienia;
- wskazanie Towaru fizycznego, którego dotyczy odstąpienie od Zamówienia;
- numer Zamówienia;
- data złożenia Zamówienia.
- Convatec przesyła Klientowi potwierdzenie otrzymania Oświadczenia niezwłocznie po jego otrzymaniu, za pomocą poczty elektronicznej lub w formie papierowej.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Zamówienia, Klient powinien odesłać Towar fizyczny Convatec w terminie 14 (czternastu) dni od dnia dokonania odstąpienia od Zamówienia. Do zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, wystarczy odesłanie Towaru fizycznego przed jego upływem.
- Odesłanie Towaru standardowego powinno nastąpić pod adres: Convatec Polska Sp. z o.o.; ul. Rondo Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa, z dopiskiem Dział Pomocy.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru fizycznego.
- Zwrot płatności dokonanych przez Klienta następuje po otrzymaniu przez Convatec odesłanego Towaru fizycznego lub dowodu jego odesłania przez Klient, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Klient nie ponosi kosztów zwrotu dokonanej płatności. W przypadku wyboru Płatności online zwrot płatności dokonywany jest za pomocą PayU, w przypadku wyboru Płatności przy odbiorze, zwrot płatności dokonywany jest za pośrednictwem przelewu tradycyjnego na konto bankowe Klienta.
- Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru fizycznego wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru fizycznego. W przypadku wyrobów medycznych, wyroby powinny być w stanie nienaruszonym.
- Prawo odstąpienia od Zamówienia nie przysługuje Klientowi w przypadku, gdy:
- Towar fizyczny jest rzeczą nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji Klienta lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- Towar fizyczny jest rzeczą ulegającą szybkiemu zepsuciu lub mającą krótki termin przydatności do użycia;
- Towar fizyczny jest rzeczą dostarczaną w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Towar fizyczny jest rzeczą, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, została nierozłącznie połączona z innymi rzeczami;
- Towar fizyczny jest nagraniem dźwiękowym lub wizualnym albo programem komputerowym dostarczanym w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W odniesieniu do umów dotyczących usług zdrowotnych, o których mowa w art. 3a ust. 1 Ustawie o prawach Konsumenta zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, których przedmiotem są produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki, do których stosuje się przepis 96 ust. 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2301 oraz z 2023 r. poz. 605, 650, 1859 i 1938), nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
§ 9. Reklamacje dotyczące towarów fizycznych
- Postanowienia niniejszego § 9 dotyczą wyłącznie:
- Klienta będącego Konsumentem oraz
- Niezgodności Towaru fizycznego z Zamówieniem.
- Towar fizyczny dostarczony Klientowi przez Convatec musi być zgodny z Zamówieniem.
- Convatec ponosi odpowiedzialność za Niezgodność istniejącą w chwili dostarczenia Towaru fizycznego Klientowi i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru fizycznego do użycia jest dłuższy.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Klientowi przysługują uprawienia wskazane w art. 43d i n. Ustawy o prawach konsumenta tj. Konsument może żądać wymiany lub naprawy Towaru fizycznego. Realizacja uprawnień Klienta wskazanych w zdaniu poprzedzającym następuje zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta oraz z postanowieniami niniejszego § 9.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Klient może złożyć reklamację.
- Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, telefonu lub w formie poczty tradycyjnej, pod adresy wskazane w § 1 ust. 5 Regulaminu.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko Klienta;
- numer telefonu;
- numer Zamówienia;
- datę dostarczenia Towaru fizycznego;
- opis ujawnionej Niezgodności;
- żądanie wymiany Towaru fizycznego.
- Convatec może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Convatec może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Convatec.
- W przypadku, gdy zarówno wymiana jak i naprawa Towaru fizycznego są niemożliwe lub wymagałaby poniesienia przez Convatec nadmiernych kosztów, Convatec może odmówić doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Zamówieniem.
- Po rozpatrzeniu reklamacji, Convatec udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania, w której:
- uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin realizacji żądania Klienta.
- odmawia doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Zamówieniem z przyczyn wskazanych w ust. 9 powyżej;
- odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
- W przypadkach wskazanych w ust. 10 pkt 1 powyżej, Convatec na własny koszt doprowadza Towar fizyczny do zgodności z Zamówieniem w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Towaru fizycznego oraz cel, w jakim Klient go nabył. Planowany termin doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Zamówieniem Convatec wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
- Klient udostępnia Convatec Towar fizyczny podlegający wymianie. Convatec odbiera od Klienta Towar fizyczny na swój koszt.
- Klient nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru fizycznego, który następnie został wymieniony.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Klient może złożyć Convatec oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Convatec odmówił doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Zamówieniem z przyczyn wskazanych w ust. 9 powyżej;
- Convatec nie doprowadził Towaru fizycznego do zgodności z Zamówieniem zgodnie z ust. 11-12 powyżej;
- Niezgodność występuje nadal, mimo że Convatec próbował doprowadzić Towar fizyczny do zgodności z Zamówieniem;
- Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Zamówienia bez uprzedniego żądania od Convatec doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Zamówieniem;
- z oświadczenia Convatec lub okoliczności wyraźnie wynika, że Convatec nie doprowadzi Towaru fizycznego do zgodności z Zamówieniem w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Zamówienia może zostać złożone za pomocą rozmowy telefonicznej, poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej pod adresy wskazane w § 1 ust. 5 Regulaminu.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Zamówienia powinno zawierać:
- imię i nazwisko Klienta;
- numer telefonu;
- adres poczty elektronicznej (opcjonalnie);
- numer Zamówienia;
- datę dostarczenia Towaru fizycznego;
- opis ujawnionej Niezgodności;
- wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 14 powyżej;
- oświadczenie o obniżeniu ceny Towaru fizycznego, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny Towaru fizycznego albo oświadczenie o odstąpieniu od Zamówienia.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej Zamówienia, w jakiej wartość Towaru fizycznego niezgodnego z Zamówieniem pozostaje do wartości Towaru fizycznego zgodnego z Zamówieniem. Convatec zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
- Klient nie może odstąpić od Zamówienia, jeżeli Niezgodność jest nieistotna.
- W przypadku odstąpienia od Zamówienia, Klient niezwłocznie zwraca Towar fizyczny Convatec na jego koszt. Odesłanie Towaru fizycznego powinno nastąpić pod następujący adres: Convatec Polska sp. z o.o., 00-843 Warszawa, ul. Rondo Daszyńskiego 1.
- Convatec zwraca Klientowi cenę Towaru fizycznego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Towaru fizycznego lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Zwrot ceny dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji tj. za pośrednictwem Operatora PayU lub przelewem tradycyjnym, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 10. Reklamacje dotyczące świadczenia Usługi konta
- Postanowienia niniejszego § 10 dotyczą wyłącznie:
- Klientów będących Konsumentami;
- Umów o dostarczanie Usługi Konta;
- Niezgodności Usługi Konta z Umową o dostarczanie Usługi Konta.
- Dostarczany Klientowi przez Convatec przedmiot świadczenia cyfrowego musi być zgodny z Umową dotyczącą jego dostarczania przez cały okres dostarczania danego przedmiotu świadczenia cyfrowego – w przypadku, gdy przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest w sposób ciągły.
- Convatec ponosi odpowiedzialności za Niezgodność ujawnioną w okresie dostarczania danego przedmiotu świadczenia cyfrowego - w przypadku, gdy przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest w sposób ciągły.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Klient może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia przedmiotu świadczenie cyfrowego do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta.
- Reklamacja składana jest za pomocą rozmowy telefonicznej, poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej pod adresy wskazane w § 1 ust. 5 Regulaminu.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko Klienta;
- numer telefonu Klienta;
- adres poczty elektronicznej (opcjonalnie);
- opis ujawnionej Niezgodności;
- żądanie doprowadzenia przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania.
- Convatec może odmówić doprowadzenia przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Convatec nadmiernych kosztów.
- Po rozpatrzeniu reklamacji, Convatec udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację, w której:
- uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta;
- odmawia doprowadzenia przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej;
- odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
- Convatec udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku uznania reklamacji, Convatec na własny koszt doprowadza przedmiot świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając charakter przedmiotu świadczenia cyfrowego oraz cel, w jakim jest on wykorzystywany. Planowany termin doprowadzenia przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta Convatec wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, z zastrzeżeniem ust. 14 poniżej, Klient może złożyć Convatec oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta, gdy:
- doprowadzenie do zgodności przedmiotu świadczenia cyfrowego z Umową o dostarczanie Usługi Konta jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- Convatec nie doprowadził przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta zgodnie z ust. 10 powyżej;
- Niezgodność występuje nadal, mimo że Convatec próbował doprowadzić przedmiot świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta;
- Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy o dostarczanie Usługi Konta bez uprzedniego żądania od Convatec doprowadzenia przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta;
- z oświadczenia Convatec lub okoliczności wyraźnie wynika, że Convatec nie doprowadzi przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Konta w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta może zostać złożone za pomocą rozmowy telefonicznej, poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej pod adresy wskazane w § 1 ust. 5 Regulaminu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta powinno zawierać:
- imię i nazwisko Klienta;
- numer telefonu Klienta;
- adres poczty elektronicznej (opcjonalnie);
- opis ujawnionej Niezgodności;
- wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 11 powyżej;
- oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od Zamówienia;
- Klient nie może złożyć Convatec oświadczenia o obniżeniu ceny w przypadku, gdy Niezgodność dotyczy Usługi Konta.
- W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od Umowy o dostarczanie Usługi Konta, Convatec dezaktywuje Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
§ 11. Zmiana Usługi konta
- Convatec może dokonać zmiany Usługi Konta w przypadku:
- konieczności dostosowania Usługi Konta do nowopowstających urządzeń lub oprogramowania używanych przez Użytkowników do korzystania z Usługi Konta;
- podjęcia przez Convatec decyzji o usprawnieniu Usługi Konta poprzez dodanie do niej nowych funkcjonalności lub modyfikacji dotychczasowych funkcjonalności;
- prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Usługi Konta do aktualnego stanu prawnego.
- Zmiana Usługi Konta nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Klienta.
- Convatec informuje Klientów o dokonanej zmianie Usługi Konta poprzez umieszczenie na Koncie komunikatu informującego o zmianach. Niezależnie, informacja o dokonanej zmianie może być przesłana Klientom za pomocą poczty elektronicznej lub SMS.
- Jeżeli zmiana Usługi Konta będzie istotnie i negatywnie wpływała na dostęp Klienta do Usługi Konta, Convatec zobowiązany jest poinformować Klienta o właściwościach i terminie dokonania zmiany oraz prawie Klienta do wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym w terminie 30 (trzydziestu) dnia dokonania zmiany.
- Informację, o której mowa w ust. 4 powyżej, Convatec przesyła Klientom za pomocą poczty elektronicznej lub SMS, nie później niż na 7 (siedem) dni przed dokonaniem zmiany.
- Wypowiedzenie przez Convatec Umowy o dostarczanie Usługi Konta na podstawie ust. 4 powyżej następuje poprzez złożenie Convatec oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o dostarczanie Usługi Konta. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą rozmowy elektronicznej, poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej pod adresy wskazane w § 1 ust. 5 Regulaminu. Convatec dezaktywuje Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
§ 12. Własność intelektualna i prawa autorskie
- Platforma Stomia.pl, prezentowane materiały graficzne, tekstowe, wizualne i audiowizualne, filmowe, dźwiękowe, ich układ oraz funkcjonalności, rozwiązania systemowe, należą do Convatec lub podmiotów trzecich współpracujących z Convatec oraz podlegają ochronie na podstawie powszechnie obowiązującego prawa, w tym ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej, a także ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Korzystanie z nich niezgodnie z Regulaminem lub bez uzyskania wymaganej zgody Convatec jest zabronione i może stanowić naruszenie prawa oraz skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
- W szczególności zabronione jest modyfikowanie, kopiowanie, rozpowszechnianie, przesyłanie, prezentowanie, odtwarzanie, powielanie, publikowanie, licencjonowanie lub wykorzystywanie jakichkolwiek elementów, treści lub informacji dostępnych na Platformie Stomia.pl, w celach komercyjnych. Udostępnienie przez Convatec jakichkolwiek elementów, treści, materiałów lub informacji na Platformie Stomia.pl nie oznacza udzielenia Użytkownikowi licencji, upoważnienia lub prawa do udzielania dalszych licencji.
- Żadna część, jak i całość treści, z których Użytkownik korzystał, nie może być powielana i rozpowszechniana, w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek inny sposób (elektroniczny lub mechaniczny), włącznie z kopiowaniem i zamieszczaniem w Internecie. Użycie lub wykorzystanie treści w całości lub w części, bez uzyskania pisemnej zgody, o której powyżej mowa, jest zabronione.
§ 13. Postanowienia końcowe
- Platforma Stomia.pl może zawierać linki do witryn/serwisów zewnętrznych, które prowadzone są przez inne podmioty. Convatec nie ponosi odpowiedzialności za zawartość, bezpieczeństwo czy przetwarzanie danych osobowych przez te witryny/serwisy. Korzystając z nich, Użytkownik powinien zapoznać się z ich regulaminami i politykami prywatności. Dotyczy to w szczególności serwisu Operatora.
- Convatec informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji produktów, w tym poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego Konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Convatec zastrzega sobie prawo zawieszenia, w dowolnym czasie i z dowolnych przyczyn, dostępności Platformy Stomia.pl lub poszczególnych funkcjonalności, a także prawo zmiany, wycofania lub dodania nowych Usług.
- Convatec może wydawać dodatkowe regulaminy i warunki świadczonych Usług.
- Convatec zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, takich jak zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa mająca bezpośredni wpływ na treść Regulaminu, wydanie orzeczenia lub decyzji, mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu przez sąd lub organ administracji publicznej, wprowadzenie nowych funkcjonalności i usług Platformy Stomia.pl, zapobieganie naruszeniom prawa lub naruszeniom Regulaminu, usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych postanowień Regulaminu. W każdym wypadku zmiana Regulaminu nie ma wpływu na prawa Użytkowników lub obowiązki Convatec, powstałe przed datą związania Użytkowników zmienionym Regulaminem.
- O zmianie treści Regulaminu Convatec informuje użytkowników poprzez zamieszczenie informacji w Platformie Stomia.pl, udostępniając nową treść Regulaminu oraz za stosownym powiadomieniem Użytkowników na wskazane przez nich numer telefonu i adres e-mail (o ile został przez użytkowników wskazany).
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie. Wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu, których Stronom nie uda się w pierwszej kolejności rozwiązać ugodowo, podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Convatec, a w odniesieniu do Konsumentów, sąd powszechny właściwy zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
- Nie stanowi zmiany Regulaminu zmiana zawartych w nim danych teleadresowych dotyczących Convatec ani zmiana danych Convatec wynikająca ze zmiany formy prawnej prowadzenia przez niego działalności, w tym tych wskazanych w polityce prywatności, jak również zmiana adresów https:// tj. linków wskazanych w Regulaminie.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem, zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Prawa Konsumentów i RODO.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej pod adresem: stomia.pl oraz w siedzibie Convatec Polska.
- Regulamin obowiązuje od dnia 24.02.2025 roku.
Załącznik Nr 1 do Regulaminu
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY SPRZEDAŻY